Străzile Nichita Stănescu, Tudor Arghezi, Zaharia Stancu au început să fie asfaltate de către Domeniul Public Câmpia Turzii.
Așa cum a promis în campania electorală, obiectivul numărul 1 pentru administrația locală fiind asfaltarea străzilor din municipiu, astfel dacă pentru arterele principale din oraș se vor asfalta cu bani europeni, prin proiectul PMUD, iar pe străzile în care în momentul de față se intervine pentru lucrări pe proiectul european al Companiei de Apă Arieș, prin care se înlocuiesc unele rețele de alimentare cu apă și canalizare, și care vor intra în reabilitare (asfaltare) imediat după terminarea înlocuirii rețelelor de apă și canal, iată că pe străzile în care s-a putut intervenii pe banii proprii Primăria Câmpia Turzii a intrat în forță.
„Trotuarele au fost turnate, iar calea de rulare se apropie de final. Zilele acestea se va așterne stratul de macadam, urmând apoi turnarea stratului de asfalt, la nivel de binder”, anunța edilul municipiului Câmpia Turzii, Dorin Lojigan, în urmă cu câteva zile.
„Asa cum am promis, săptămână această am început asfaltările în cartierul nou Șarât pe cele 3 străzi: Nichita Stănescu, Tudor Arghezi, Zaharia Stancu. De asemenea am început lucrurile și pe strada Nicoale Titulescu. Lucrăm cu toate forțele de la Domeniul Public Câmpia Turzii. Sperăm să finalizăm până marți, asfaltarea celor trei străzi”, a delcarat pentru Ziarul 21 edilul municipiului Câmpia Turzii, Dorin Lojigan.
Cel mai mare plan pe termen mediu și lung privind schimbarea feței orașului a fost aprobat de Uniunea Europeană, în momentul de față lucrările afându-se în licitație publică.
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) ar urma să aducă la Câmpia Turzii investiții în infrastructură de peste 9 milioane de euro.
Ce este P.M.U.D.?
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) este un document strategic având ca scop rezolvarea nevoilor de mobilitate a persoanelor și a operatorilor economici, din oraș și din zonele învecinate, contribuind în același timp la atingerea obiectivelor europene în termeni de eficiență energetică și protecție a mediului.
Care este scopul P.M.U.D.?
Scopul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) este acela de a permite dezvoltarea sustenabilă a mobilității, de a genera atât proiecte care se vor putea implementa prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3, „Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon”, Prioritatea de investiții 3.2. „Promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, în particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbană și a unor măsuri relevante pentru atenuarea adaptărilor”, Obiectiv specific „Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”, cât și proiecte care se vor putea implementa din alte surse de finanțare asociate bugetelor locale, naționale și externe.
Ce conține pentru Câmpia Turzii P.M.U.D.?
- Investiții destinate îmbunătățirii transportului public urban de călători, respectiv:
– Achiziționarea de 7 autobuze hibrid diesel-electric;
– Modernizarea și reabilitarea depoului aferent transportului public, inclusiv infrastructura si dotarea tehnică aferentă
– Construirea/modernizarea/reabilitarea stațiilor de transport public cu urmatoarele dotari: totemuri, stații acoperite și stații neacoperite (bănci), 10 display-uri;
– Crearea unui sistem integrat de bilete pentru călători („e-ticketing”) prevăzut cu: 10 de automate de bilete, 2 stații de eliberare carduri, infrastructura aferentă mijloacelor de transport
- Investitii destinate transportului electric și nemotorizat, respectiv:
– Construirea/ modernizarea/ reabilitarea pistelor/ traseelor pentru biciclete (5,622 km pistă biciclete);
– Crearea unui sistem de închiriere de biciclete („bike-sharing”) prevăzut cu următoarele dotări: 100 biciclete, 8 stații self-service, 5000 de carduri, 25 de rasteluri și un server de centralizare cu soft inclus;
– Construirea/modernizarea de zone si trasee pietonale si semi-pietonale (0,01199 kmp trasee pietonale);
- Alte investitii destinate reducerii emisiilor de CO2 în zona urbană, respectiv:
– Modernizarea/reabilitarea infrastructurii rutiere utilizate prioritar de transportul public de călători, în vederea reducerii emisiilor echivalent CO2 din transport (7,425 km. carosabil reabilitat).
Care sunt principalele lucrări de intervenție ce vor fi efectuate?
- Reabilitare (modernizare) carosabil pe urmtoarele străzi:
– Str. Iancu Jianu (din intersectia cu str. Gradinarilor până la pod Arieş), L=1133m;
– Str. Gării, L=158m;
– Str. Avram Iancu (din intersectia cu str. Gării pâna la E60), L=453m;
– Str. Aurel Vlaicu, L=1452m;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), L=956m;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocarliei si E60), L=1186m;
- Modernizare trotuare pe următoarele străzi:
– Str. Iancu Jianu (din intersecția cu str. Grădinarilor până la pod Arieş), S=2710mp;
– Str. Gării, S=725mp;
– Str. Avram Iancu (din intersecția cu str. Gării până la E60), S=1220mp;
– Str. Ion Rațiu (fără zona cuprinsă între trecerile peste calea ferată), S=3250mp;
– Str. Castanilor, S=285mp;
– Str. Aurel Vlaicu, S=4420mp;
– Str. Retezatului, S=1200mp;
– Str. Aviatorilor, S=420mp;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), S=1730mp;
– Str. Axente Sever, S=630mp;
– Strada Scolii, S=490mp;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocârliei i E60), S=2820mp;
- Proiectare piste biciclişti pe următoarele străzi:
– Str. Gării, pista (2×1.0m), L=125m;
– Str. Avram Iancu (din intersectia cu str. Gării până la E60) pista (2×1.0m), L=430m;
– Str. Ion Raţiu (fără zona trecerii peste calea ferată), pista (1×1.0m), L=1151m;
– Str. Castanilor, pista (1×1.0m), L=150m;
– Str. Aurel Vlaicu, pista (2×1.0m), L=1149m;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), pista (2×1.0m), L=952m;
– Str. Axente Sever, pista (2×1.0m), L=156m;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocârliei şi E60), pista (2×1.0m), L=950m;