Calea ferată normală Câmpia Turzii – Turda a fost construită între anii 1884 – 1885 de către Societatea pe acțiuni a Căilor Ferate Ungare de Est. Avea o lungime de 9 km. Stațiile și haltele erau: Câmpia Turzii, Turda Călători, Turda Tehnică, Turda Transbordare.
În anul 1954 are loc o analiză detaliată din care a rezultat că în scurt timp Complexul Feroviar Turda va fi blocat și nu va mai avea capacitatea necesară pentru traficul de călători și marfă. Astfel, doi ani mai târziu, pentru soluționarea acestei situații deficitare, IPCF București elaborează un proiect care avea următoarele obiective: construcția unei grupe tehnice la Turda dar și a unei stații de transbordare.
Lucrările au început în 1959 și s-au finalizat prin mărire numărului de linii din stația Turda Călători, construcția stațiilor Turda Transbordare și Turda Tehnică cu 10 linii dar și o linie de legătură cu stația de CF îngustă. De asemenea și în anii 1981 – 1982 au avut loc lucrări de modernizare în majoritatea stațiilor. În 1984 secția Câmpia Turzii – Turda a fost electrificată.
Sursa foto: stația CFR Turda în anul 1901, astăzi clădirea nu mai există, revista Ecouri.