Consiliul Local al Municipiului Turda a aprobat în ultima ședință de Consiliu Local, costul de instituționalizare pentru persoanele vârstnice aflate in Centrul de lngrijire și Asistență pentru vârstnici „Acoperământul Maicii Domnului” Turda.
În anul 2004, Consiliul Local al Municipiului Turda a aprobat încheierea unui contract de parteneriat si a unei Conventii cu Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Vârstnici Acoperământul Maicii Domnului.
În baza actului administrativ mai sus indicat, Municipiul Turda vireaza lunar o cotă de contributie către Centrul de îngrijire și Asistență pentru vârstnici „Acoperământul Maicii Domnului” Turda în vederea acoperirii diferenței dintre costul mediu lunar/persoană și contribuția stabilită conform normelor legale în domeniu.
Prin adresa înregistrată sub nr. 7/06.01.2022, Asociatia Centrnl de Ingrijire si Asistenta pentru vârstnici ”Acoperamantul Maicii Domnului” Turda solicita aprobarea majorarii sumei alocata pentru o persoană de la bugetul local al Municipiului Turda de la 2.500 lei/persoana/luna la 2.800 lei/persoana/luna, începand cu data de 01.02.2022.
Standardul de cost reprezintă suma minimă aferentă cheltuielilor anuale necesare furnizării serviciilor sociale, calculată pentru un beneficiar/tipuri de servicii sociale, potrivit standardelor minime de calitate şi/sau altor criterii prevăzute de lege, şi este utilizat pentru determinarea sumelor alocate bugetelor locale din unele venituri ale bugetului de stat în vederea furnizării serviciilor sociale.
În adresa mai sus amintită se indică costurile de întreținere de 2.800 lei pe anul 2022 unde s-au luat în calcul următoarele cheltuieli:
- alimente – 618 lei
- medicamente – 85 lei
- scutece si materiale sanitare – 106 lei
- materiale curatenie si dezinfectanti – 71 lei
- materiale sanitare – 58 lei
- utilitati – gaz, energie electrică, apă – 105 lei
- contracte colaboratori – 73 lei
- combustibil,telefon, prestari servicii,taxe – 130 lei
- salarii – 871 lei
- contributii salarii – 683 lei
Proiectul a trecut cu 20 de voturi pentru.
