45 de piloni din beton blochează construcția Metroului de la Cluj! Merg până la 25 de metri adâncime
Metroul din Cluj-Napoca se confruntă cu noi provocări. Proiectarea traseului s-a lovit de o problemă majoră încă din Florești, unde 45 de piloți forați, turnați încă din mandatul fostului primar Horia Șulea, se intersectează cu traseul planificat. Această situație pune sub semnul întrebării construcția stației Sănătății, generând întârzieri, costuri suplimentare și controverse publice, scrie Clujenii.ro
Piloții forați ai lui Șulea: Construiți pentru a stabiliza dealul Răzoarelor încă din perioada 2014-2017, aceștia au fost parte a unui proiect abandonat pentru Centura de Sud a Floreștiului. Cu diametrul de 1 metru și adâncimea de 25 de metri, acești stâlpi din beton sunt imposibil de îndepărtat sau relocat.
Traseul metroului: Proiectanții au trasat linia exact prin această zonă, ignorând existența piloților, ceea ce face imposibilă începerea lucrărilor pentru stația Sănătății.
Ce impact are această descoperire asupra proiectului metroului
Costuri suplimentare: Încercările de reproiectare, relocare sau demolare a piloților ar genera costuri uriașe pentru bugetul public.
Întârzieri majore: Orice modificare a traseului ar întârzia semnificativ proiectul, care deja a pierdut finanțarea din PNRR.
Probleme juridice: Autoritățile ar putea fi investigate pentru neglijență sau gestionarea defectuoasă a fondurilor publice.
Activistul civic clujean, Szakats Istvan, a comentat pe marginea situației, după ce el a dezvăluit cazul: ”Colonada de 45 de piloți forați din spatele Vivo blochează nu doar construcția stației Sănătății, ci și întreaga traiectorie a metroului. Această problemă era previzibilă, iar autoritățile locale trebuie să răspundă pentru această lipsă de coordonare”.
Mutarea stației de metrou de la Vivo, printre soluții
Reproiectarea traseului: Mutarea stației și a liniei metroului ar necesita exproprieri și alte lucrări costisitoare.
Demolarea piloților: O soluție extrem de dificilă, care implică riscuri geotehnice majore și costuri exorbitante.
Negocieri cu Vivo Mall: Spargerea parțială a complexului comercial pentru construcția stației, o soluție controversată din punct de vedere economic.
Această situație evidențiază deficiențele de coordonare într-un proiect de importanță strategică pentru Cluj-Napoca. Autoritățile trebuie să ofere explicații clare și soluții urgente pentru a evita întreaga compromitere a proiectului metroului.
