<
Actualitate

10 stații de reîncărcare pentru vehicule electrice vor fi amplasate în Câmpia Turzii

10 stații de reîncărcare pentru vehicule electrice vor fi amplasate în Câmpia Turzii

În prezent piața auto din România pentru mașini electrice și hybrid s-a dezvoltat semnificativ în ultimul an, astfel a crescut nevoia de identificare a posibilităților de reîncărcare a acumulatorilor aferenți acestor autoturisme.

Stațiile puse la dispoziție de către autoritățile publice sunt amplasate în zone centrale și rezidențiale, oferind posibilitatea deținătorilor de mașini electrice să își încarce mai rapid autoturismul deoarece puterea stațiilor poate ajunge de la 22 kW până la 55 kW.

Beneficiile stațiilor amplasate în zonele publice, sunt reprezentate de faptul că acestea sunt stații de reîncărcare rapidă, ceea ce reduc timpul de reîncărcare, față de stațiile de încărcare lentă sau de încărcarea la domiciliu. De asemenea, timpul de încărcare a unei mașini electrice este influențat de capacitatea bateriei (cantitatea de energie electrică pe care acumulatorul mașinii o poate stoca); puterea prizei sau a stației de reîncărcare, care determină timpul de așteptare și puterea încărcătorului folosit, respectiv tensiunea și puterea suportată a cablului și stației de încărcare.

În același timp, amplasarea stațiilor de reîncărcare în zonele centrale oferă posibilitatea utilizării lor în mod gratuit a tuturor deținătorilor de autovehicule electrice, atât localnicilor, dar și persoanelor aflate în tranzit. Așadar, amplasarea stațiilor de reîncărcare în zonele centrale ale Municipiului Câmpia Turzii, contribuie și la crearea unei rețele regionale de stații, oferind autonomie și siguranța reîncărcării și autovehiculelor care se află în tranzit.

Investiția prezentă respectă condiția de includere a stațiilor de reîncărcare obligatorii pentru vehicule electrice, menționate în Ghidul solicitantului, așadar pentru solicitantul Municipiul Câmpia Turzii, este prevăzută automat o alocare suplimentară de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice, în număr de 10 puncte de încărcare.

Investiția de amplasare a celor zece stații de reîncărcare respectă condițiile specifice, respectiv cel puțin 25% dintre stațiile de reîncărcare vor avea o capacitate minimă de 50kW, existând posibilitatea de amplasare și a stațiilor de reîncărcare cu o capacitatea de 22kW.

Terenul unde vor fi amplasate stații de reîncărcare se află în domeniul public al Municipiului Câmpia Turzii, conforma documentelor justificative:

Strada Vasile Alecsandri – nr. Carte Funciară: 55872

Strada Gheorghe Barițiu – nr. Carte Funciară: 54863

Strada Andrei Mureșan – nr. Carte Funciară:  55792

Stațiile de reîncărcare vor fi amplasate în locuri accesibile publicului, respectiv în zonele stabilite drept zone pentru locuințe/zone mixte/zone servicii/ zone comerciale.

Stațiile de reîncărcare propuse spre amplasare vor respecta condiția de a asigura capacitatea minimă de funcționare a stațiilor de încărcare a vehiculelor electrice (prin locurile de parcare aferente stațiilor). Amplasarea stațiilor de reîncărcare va respecta prevederile proiectului tip.

De asemenea, investiția este inclusă în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, contribuind la obiectivele de mediu dar și la inițiativele asumate de Municipiul Câmpia Turzii privind îmbunătățirea transporturilor.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) prin care străzile din Câmpia Turzii vor fi reabilitate vine cu o noutate pentru Câmpia Turzii și anume apariția unor autobuze hibrid ce vor compune compania locală de transport public.

Autobuze hibride pentru Câmpia Turzii. Investiție de peste 12 milioane lei
Câmpia Turzii va avea 7 autobuze hibride de tip diesel/electric.

Scopul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) este acela de a permite dezvoltarea sustenabilă a mobilității, de a genera atât proiecte care se vor putea implementa prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3, „Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon”, Prioritatea de investiții 3.2. „Promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, în particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbană și a unor măsuri relevante pentru atenuarea adaptărilor”, Obiectiv specific „Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”, cât și proiecte care se vor putea implementa din alte surse de finanțare asociate bugetelor locale, naționale și externe.

Ce conține pentru Câmpia Turzii P.M.U.D.?
1. Investiții destinate îmbunătățirii transportului public urban de călători, respectiv:
– Achiziționarea de 7 autobuze hibrid diesel-electric;
– Modernizarea și reabilitarea depoului aferent transportului public, inclusiv infrastructura si dotarea tehnică aferentă
– Construirea/modernizarea/reabilitarea stațiilor de transport public cu următoarele dotări: totemuri, stații acoperite și stații neacoperite (bănci), 10 display-uri;
– Crearea unui sistem integrat de bilete pentru călători („e-ticketing”) prevăzut cu: 10 de automate de bilete, 2 stații de eliberare carduri, infrastructura aferentă mijloacelor de transport

2. Investiții destinate transportului electric și nemotorizat, respectiv:
– Construirea/ modernizarea/ reabilitarea pistelor/ traseelor pentru biciclete (5,622 km pistă biciclete);
– Crearea unui sistem de închiriere de biciclete („bike-sharing”) prevăzut cu următoarele dotări: 100 biciclete, 8 stații self-service, 5000 de carduri, 25 de rasteluri și un server de centralizare cu soft inclus;
– Construirea/modernizarea de zone si trasee pietonale si semi-pietonale (0,01199 kmp trasee pietonale);
3. Alte investiții destinate reducerii emisiilor de CO2 în zona urbană, respectiv:
– Modernizarea/reabilitarea infrastructurii rutiere utilizate prioritar de transportul public de călători, în vederea reducerii emisiilor echivalent CO2 din transport (7,425 km. carosabil reabilitat).

Care sunt principalele lucrări de intervenție ce vor fi efectuate?
1. Reabilitare (modernizare) carosabil pe următoarele străzi:
– Str. Iancu Jianu (din intersecția cu str. Grădinarilor până la pod Arieș), L=1133m;
– Str. Gării, L=158m;
– Str. Avram Iancu (din intersecția cu str. Gării până la E60), L=453m;
– Str. Aurel Vlaicu, L=1452m;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), L=956m;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocarliei si E60), L=1186m;
2. Modernizare trotuare pe următoarele străzi:
– Str. Iancu Jianu (din intersecția cu str. Grădinarilor până la pod Arieș), S=2710mp;
– Str. Gării, S=725mp;
– Str. Avram Iancu (din intersecția cu str. Gării până la E60), S=1220mp;
– Str. Ion Rațiu (fără zona cuprinsă între trecerile peste calea ferată), S=3250mp;
– Str. Castanilor, S=285mp;
– Str. Aurel Vlaicu, S=4420mp;
– Str. Retezatului, S=1200mp;
– Str. Aviatorilor, S=420mp;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), S=1730mp;
– Str. Axente Sever, S=630mp;
– Strada Scolii, S=490mp;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocârliei i E60), S=2820mp;

3. Proiectare piste bicicliști pe următoarele străzi:
– Str. Gării, pista (2×1.0m), L=125m;
– Str. Avram Iancu (din intersectia cu str. Gării până la E60) pista (2×1.0m), L=430m;
– Str. Ion Rațiu (fără zona trecerii peste calea ferată), pista (1×1.0m), L=1151m;
– Str. Castanilor, pista (1×1.0m), L=150m;
– Str. Aurel Vlaicu, pista (2×1.0m), L=1149m;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), pista (2×1.0m), L=952m;
– Str. Axente Sever, pista (2×1.0m), L=156m;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocârliei şi E60), pista (2×1.0m), L=950m;

1 comentariu

1 comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS