<
Actualitate

𝐏𝐞𝐬𝐭𝐞 𝟏𝟑.𝟎𝟎𝟎 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐩𝐢𝐢 𝐚𝐮 𝐛𝐞𝐧𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐚𝐭 𝐢𝐧 𝟐𝟎𝟐𝟏 𝐝𝐞 𝐬𝐞𝐫𝐯𝐢𝐜𝐢𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐦𝐞𝐝𝐢𝐜𝐢𝐧𝐚 𝐀𝐋𝐎𝐏𝐄𝐃𝐈

Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, a realizat împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call center ALOPEDI 0364-917, o analiză a activității derulate pe parcursul anului 2021 prin intermediul proiectului destinat obținerii sfaturilor medicale pediatrice.

𝐀𝐥𝐢𝐧 𝐓𝐢𝐬𝐞, 𝐩𝐫𝐞𝐬𝐞𝐝𝐢𝐧𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐢𝐥𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐉𝐮𝐝𝐞𝐭𝐞𝐚𝐧 𝐂𝐥𝐮𝐣: „𝘊𝘪𝘧𝘳𝘦𝘭𝘦 𝘷𝘰𝘳𝘣𝘦𝘴𝘤 𝘥𝘦 𝘭𝘢 𝘴𝘪𝘯𝘦, 𝘪𝘢𝘳 𝘧𝘢𝘱𝘵𝘶𝘭 𝘤𝘢 𝘢𝘵𝘢𝘵 𝘥𝘦 𝘮𝘶𝘭𝘵𝘪 𝘱𝘢𝘳𝘪𝘯𝘵𝘪 𝘢𝘶 𝘪𝘯𝘤𝘳𝘦𝘥𝘦𝘳𝘦 𝘪𝘯 𝘈𝘓𝘖𝘗𝘌𝘋𝘐 𝘯𝘦 𝘳𝘦𝘴𝘱𝘰𝘯𝘴𝘢𝘣𝘪𝘭𝘪𝘻𝘦𝘢𝘻𝘢 𝘴𝘪 𝘮𝘢𝘪 𝘮𝘶𝘭𝘵. 𝘐𝘯 𝘤𝘰𝘯𝘵𝘦𝘹𝘵𝘶𝘭 𝘱𝘢𝘯𝘥𝘦𝘮𝘪𝘤 𝘢𝘤𝘵𝘶𝘢𝘭 𝘦 𝘦𝘹𝘵𝘳𝘦𝘮 𝘥𝘦 𝘪𝘮𝘱𝘰𝘳𝘵𝘢𝘯𝘵 𝘤𝘢 𝘮𝘢𝘫𝘰𝘳𝘪𝘵𝘢𝘵𝘦𝘢 𝘱𝘳𝘰𝘣𝘭𝘦𝘮𝘦𝘭𝘰𝘳 𝘮𝘪𝘤𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘱𝘢𝘤𝘪𝘦𝘯𝘵𝘪 𝘢𝘶 𝘱𝘶𝘵𝘶𝘵 𝘧𝘪 𝘴𝘰𝘭𝘶𝘵𝘪𝘰𝘯𝘢𝘵𝘦 𝘵𝘦𝘭𝘦𝘧𝘰𝘯𝘪𝘤, 𝘦𝘷𝘪𝘵𝘢𝘯𝘥𝘶-𝘴𝘦 𝘢𝘴𝘵𝘧𝘦𝘭 𝘥𝘦𝘱𝘭𝘢𝘴𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘭𝘢 𝘪𝘯𝘴𝘵𝘪𝘵𝘶𝘵𝘪𝘪𝘭𝘦 𝘴𝘱𝘪𝘵𝘢𝘭𝘪𝘤𝘦𝘴𝘵𝘪 𝘴𝘢𝘶 𝘭𝘢 𝘤𝘢𝘣𝘪𝘯𝘦𝘵𝘦𝘭𝘦 𝘮𝘦𝘥𝘪𝘤𝘢𝘭𝘦.”

S-a constatat, astfel, că în anul 2021, prin intermediul ALOPEDI 0364-917, au fost evaluați telefonic nu mai puțin de 13.159 de copii. Până în prezent, acesta reprezintă cel mai mare număr de pacienți evaluați anual. Totodată, se remarcă o creștere cu 45,5% a numărului de apeluri telefonice în comparație cu anul 2020.

Marea majoritate a apelurilor s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu (70%), nemaifiind necesară deplasarea la unitatea de primire a urgențelor sau la o altă unitate medicală. Concomitent, le-au fost explicate părinților manifestările la apariția cărora este obligatoriu consultul medical față în față. De asemenea, pentru 1.410 copii a fost recomandat consultul medical imediat, în primele două ore de la apel, iar în cazul a 15 copii a fost necesară solicitarea intervenției Serviciului de Ambulanță.

Un număr semnificativ de părinți au solicitat sfaturi pentru copiii care prezintă febră (2.690 de apeluri), probleme respiratorii (2.587 de apeluri) și probleme digestive (1.610 apeluri). Totodată, medicii care deservesc serviciul de call center pentru urgențe pediatrice au acordat sfaturi medicale pentru 94 de copii deja diagnosticați cu COVID-19 , cel mai mare număr fiind în luna octombrie a anului 2021. În ceea ce privește distribuția lunară a cauzelor de apelare a serviciului de sfat pediatric telefonic 📞 ALOPEDI 0364-917, problemele respiratorii au predominat în lunile reci iar cele digestive în timpul verii.

Important de precizat este faptul că pe parcursul anului 2021 s-a efectuat și retehnologizarea infrastructurii informatice. Au fost, astfel, achiziționate două computere performante, un server și un sistem de telefonie VOIP, necesare bunei funcționări a serviciului non-stop de telemedicină ALOPEDI 0364-917.

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS