Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Cluj-Napoca, unitate de învățământ special subordonată Consiliului Județean Cluj, este parte a unor proiecte multinaționale e-Twinning, prin intermediul cărora elevii și cadrele didactice au acces la un mediu activ de învățare, la instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul educativ.
În acest sens, proiectul „𝐒𝐭𝐚𝐲 𝐇𝐨𝐦𝐞 𝐟𝐨𝐫 𝐘𝐨𝐮𝐫 𝐇𝐞𝐚𝐥𝐭𝐡, 𝐒𝐚𝐯𝐞 𝐄𝐧𝐞𝐫𝐠𝐲 𝐟𝐨𝐫 𝐘𝐨𝐮𝐫 𝐅𝐮𝐭𝐮𝐫𝐞” își propune ca elevii să internalizeze modalitățile de economisire a energiei în timpul în care stau acasă, ca urmare a situației cauzate de pandemia de COVID-19. Cu diferite activități lunare și prin utilizarea unor instrumente web 2.0, atât elevilor cât și profesorilor li se vor oferi informații despre posibilitățile de economisire a energiei la domiciliu. Cursanții și-au verificat cunoștințele privind acest subiect, au desenat logo-uri ale proiectului și au discutat și realizat prezentări.
Alături de entitatea clujeană, în program sunt implicate școli partenere din Turcia, România și Iordania.
„𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐇𝐚𝐧𝐝𝐬 𝐌𝐞𝐞𝐭 𝐰𝐢𝐭𝐡 𝐀𝐫𝐭” vizează sprijinirea tinerilor cu nevoi speciale, de diferite vârste, în desfășurarea împreună a unor activități artistice care să le stimuleze interesul pentru artele plastice, să-i ajute să-și dezvolte abilitățile motorii fine și abilitățile sociale, cele de limbaj și de comunicare, să le permită să se descopere pe ei înșiși, să-și crească încrederea în sine.
Proiectul a început în luna decembrie 2021 și se va încheia în luna mai 2022. Procedura de lucru are la bază cooperarea dintre parteneri și implicarea activă a elevilor. Pe durata celor șase luni vor fi desfășurate diverse activități artistice precum: pictură pe piatră, pictură pe lemn, confecționarea unor ornamente din sfoară de paie, fabricarea pietrei parfumate.
În luna mai, produsele realizate vor fi expuse în școlile partenere din următoarele țări: România, Turcia, Ucraina.
„𝐂𝐡𝐢𝐥𝐝𝐡𝐨𝐨𝐝 𝐆𝐚𝐦𝐞𝐬 𝐢𝐧 𝐎𝐮𝐫 𝐃𝐫𝐞𝐚𝐦𝐬” are loc în perioada noiembrie 2021 – februarie 2022. Prin intermediul acestuia se urmărește ca participanții să prezinte jocurile naționale, să descopere jocurile specifice altor țări, să exerseze și să își însușească vocabularul de bază al limbii engleze, să interacționeze cu omologi din școlile partenere (Turcia, Portugalia, Croația, România), să reușească să își exprime propriile trăiri prin creșterea încrederii în forțele proprii.
Astfel, vor fi organizate diverse activități: competiția pentru alegerea logo-ului proiectului, întâlniri on-line cu elevii din instituțiile de învățământ partenere, realizarea unui e-book cu jocurile reprezentative ale fiecărui stat implicat.